معرفی بهترین فیلم های جهان

معرفی بهترین فیلم های جهان
در این پست می‌خوانید:

یکی از مهم‌ترین مواردی که هر انسان باید در لیست کارهای روزانه خودش قرار دهد، مطالعه است. مطالعه کردن، موضوعات مختلفی را شامل می‌شود ولی یکی از بهترین و اثرگذارترین روش‌های مطالعه، تماشای فیلم است. البته هر فیلمی جذاب و آموزنده نیست و باید در انتخاب فیلم‌هایی که می‌خواهید تماشا کنید حساسیت به خرج دهید. در این مقاله لیستی از بهترین فیلم های جهان را معرفی خواهیم کرد. این فیلم‌ها می‌تواند درس‌های مختلفی به ما بدهد و روی نگرش ما تأثیر بگذارد. در صورتی که به تماشای فیلم علاقمند هستید و می‌خواهید تمرکز خود را روی فیلم‌های عالی بگذارید، پیشنهاد می‌شود که تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

در گذشته مطالعه را خواندن کتاب‌ها و مطالب آموزنده تعریف می‌کردند. امروز این تعریف فرق کرده و تماشای فیلم‌های جذاب و پندآموز و گفتگوهای پربار و پرمحتوا هم جزیی از مطالعه به حساب می‌آید. از این رو است که افراد زیادی در جهان امروز دوست دارند که اوقات فراغت خود را با تماشای بهترین فیلم های جهان سپری کنند. در ادامه این مقاله چند مورد از بهترین فیلم های جهان را در کنار هم مرور و بررسی خواهیم کرد. در صورتی که شما هم به تماشای فیلم علاقه دارید یا تصمیم دارید که بخشی از زمان فراغت خود را با تماشای فیلم پر کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

معرفی بهترین فیلم های جهان

در دنیای امروز شاهد انتشار سیل عظیمی از فیلم‌ها و محتواها در بستر وب هستیم ولی آیا واقعاً زمان کافی برای مشاهده همه این آثار وجود دارد؟ قطعاً خیر! از این رو است که ما ناچار هستیم این آثار را دسته‌بندی کنیم و سراغ بهترین موارد برویم. حتی اگر برای سرگرمی فیلم تماشا می‌کنید، بهتر است سراغ فیلم‌هایی بروید که متخصصان و کارشناسان روی مفید و سودمند بودن آن‌ها اتفاق نظر دارند. در ادامه این بخش از مقاله می‌خواهیم 15 مورد از بهترین فیلم های جهان را که بزرگان هنر روی آموزنده و ارزنده بودن آن‌ها اتفاق نظر دارند، مرور و بررسی کنیم.

۱. فیلم پدرخوانده (God Father part 1 and 2)

پدرخوانده

پدرخوانده یکی دیگر از فیلم‌هایی است که می‌توان با قطعیت آن را در بین بهترین فیلم های جهان قرار داد. این فیلم در سال 1972 به بازار آمد و تاکنون داستان آن بر سر زبان‌هاست و سازندگان و منتقدان فیلم از آن صحبت می‌کنند و زبان به ستایش آن می‌گشایند. کارگردان این فیلم فرانسیس فورد کاپولا است و بزرگانی مثل آل پاچینو و مارلون براندو در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم را بر اساس رمانی به همین نام اثر پوزو ساخته‌اند. جالب است بدانید که این رمان در سال 1969 به عنوان پرفروش‌ترین رمان سال شناخته شد. در صورتی که تمایل به تماشای یک فیلم جذاب و طولانی (حدود 180 دقیقه‌ای) دارید، پدرخوانده واقعاً گزینه خوبی است.

۲.فیلم رستگاری در شاوشنگ (The Shawshank Redemption)

شاوشنگ

فیلم رستگاری در شاوشنگ فیلمی درام به کارگردانی فرانک دارابونت محصول ۱۹۹۴ آمریکا است که براساس رمانی به نام ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنگ اثر استیون کینگ، ساخته شده. فیلم رستگاری در شاوشنگ داستان مردی است که به اتهام قتل همسرش محکوک به حبس ابد می‌شود. او در زمانی که در بازداشتگاه شاوشنگ بود با قاچاقچی بزرگی آشنا می‌شود. دوستی این دو موجب برملا شدن فعالیت‌های پولشویی رییس زندان می‌شود. این فیلم گرچه ابتدا در گیشه با شکست روبرو شد، اما در سال‌های پس از آن و در بخش قیلم‌های اجاره‌ای توانست به فروش بسیار خوبی دست پیدا کند. 

۳. فیلم شوالیه تاریکی (The Dark Knight)

 

شوالیه تاریکی

فیلم شوالیه تاریکی یکی از فیلم‌های درخشان کریستوفر نولان و محصول سال ۲۰۰۸ است. برای ساخت این فیلم، که به نوعی دنباله فیلم بتمن است، از برخی کتاب‌های کمیک مثل جوک مرگبار و هالووین طلایی الهام گرفته شده است. داستان فیلم شوالیه تاریکی با جوکر و هم‌دستانش شروع می‌شود و پس از آن با مرگ اعضای این گروه، از جمله خود جوکر، بتمن وارد صحنه می‌شود.

فیلم شوالیه تاریکی توانست نظر منتقدان را جلب کند و ۹۴٪ از منتقدان به آن رای مثبت دادند. همچنین این فیلم توانست از ۱۰ امتیاز ممکن به امتیاز ۸.۶ دست پیدا کند. این فیلم تنها ۶ روز پس از انتشار، در رتبه اول ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ قرار گرفت. هیث لجر بازیگر اصلی فیلم شوالیه تاریکی برای بازی در این فیلم نامزد دریافت بیش از ۲۰ جایزه معتبر در فستیوال‌های مختلف، از جمله اسکار، گلدن گلوب و بفتا شد.

۴. فیلم انتقام جویان: بازی پایانی (Avengers : Endgame)

اونجرز

این فیلم که ادامه مستقیم فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت است در سال ۲۰۱۹ در آمریکا به نمایش درآمد. فیلم ابرقهرمانی انتقام جویان: بازی پایانی داستان فلیم قبل را پس از محو شدن نیمی از جمعیت جهان روایت می‌کند. کاپیتان مارول، تونی استارک و نبیولا را که در فضا سرگردان هستند به زمین برمی‌گرداند تا با انتقام‌جویان بازمانده دیدار کنند. انتقام جویان: بازی پایانی یکی از بهترین فیلم های جهان است، این فیلم توانسته بعد از فیلم آواتار در ردوم دوم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ جهان قرار بگیرد. این فیلم همچنین توانسته چندین جایزه اسکار و بفتا در بخش‌های مختلف از جمله بهترین فیلم به انتخاب منتقدان و بهترین جلوه‌های بصری دریافت کند.

دوره‌های مرتبط
در حال برگزاری
کارگاه روزها و رویاها
در حال برگزاری
گارگاه داستان کودکی من
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید