11 نشانه که شریک زندگی شما برای شما مناسب نیست

11 نشانه که شریک زندگی شما برای شما مناسب نیست
در این پست می‌خوانید:

1.اختلاف نظر

نه، ما در مورد تفاوت در آنچه می خواهید امشب برای شام سفارش دهید صحبت نمی کنیم. احساس عدم توافق غالب در مورد اهداف زندگی، هویت، آرزوها و باورهای سیاسی و مذهبی شما می تواند یک مانع جدی باشد برای اینکه بتوانید یک رابطه پایدار داشته باشید. باید در مورد اصول با هم به توافق برسید چراکه که روابط با هماهنگی و همفکری رشد می کند.

زوج‌ها باید ارزش‌ها و باورهای یکدیگر را در مراحل اولیه رابطه‌شان درک کنند تا ببینند آیا آنها به خوبی همسو هستند یا خیر.

هرگونه اختلاف مستلزم تعدیل یکی از طرفین یا هر دوی آنها خواهد بود. اما بیش از حد قول ندهید یا خودتان را تا حدی تسلیم نکنید که در رابطه گم شوید.

2. شریک زندگی شما خود شیفته است

یکی از نشانه های اولیه که یک رابطه دوام نمی آورد، عدم حضور شماست یا به عبارتی شریک زندگی شما در مرکز صحنه قرار می گیرد که در آن تنها ایده ها، عقاید، اهداف و زندگی او ارزش بررسی دارد.

شرکای خودمحور هرگز نمی توانند خود را از نظر عاطفی در دسترس شما قرار دهند که در دراز مدت می تواند شما را با آسیب های عاطفی زخمی کند.

یکی از مهم ترین نشانه هایی که شریک زندگی شما برای شما مناسب نیست، وجود رگه های خودشیفتگی در وی است. چنین روابطی فقط می تواند یک رابطه عاشقانه زودگذر باشد و نه یک رابطه پایدار.

3. رابطه وابسته

شریک زندگی شما اگر بیش از حد به شما وابسته باشد انتخاب مناسبی برای شما نیست.

زوجینی که چه از نظر عاطفی، مالی، اجتماعی یا فیزیکی بسیار وابسته هستند زمینه را برای ایجاد یک رابطه سمی ایجاد می کنند. اگر شما کسی هستید که بار همه چیز را به دوش می‌کشید، مطمئناً یکی از نشانه‌هایی است که شریک زندگی‌تان برای شما مناسب نیست.

4. اعتیاد و سوء مصرف مواد

اعتیاد و سوء مصرف مواد یکی از واضح ترین و آشکارترین نشانه هایی است که شریک زندگی شما برای شما ساخته نشده. اعتیاد به الکل، مواد مخدر و سیگار می تواند یک مانع بزرگ در رابطه باشد. گذراندن کل زندگی خود با یک شریک معتاد می تواند هر دوی شما را با چالش هایی فلج کننده ای رو به رو سازد.

شریکی که با اعتیاد مبارزه می کند به کمک متخصص نیاز دارد و نمی تواند شما یا رابطه را در اولویت قرار دهد.

خیانت، شکاف های ارتباطی، و حتی سوء استفاده فیزیکی اغلب با اعتیاد و سوء مصرف مواد همراه است.

5. خوشحال نیستید

“من همسرم را دوست دارم اما دیگر خوشحال نیستم!” این را به عنوان غوغای یک فرد بی حوصله تلقی نکنید. این یکی از نشانه های واضح عدم سازگاری با کسی است.

بی حوصلگی در روابط، مکالمات با بن بست، شادی که در حال محو شدن است و… همه اینها نشانه های اولیه ای هستند که یک رابطه دوام نمی آورد.

اگر از گذراندن زمان با هم لذت نمی‌برید، شریک زندگی‌تان فرد مناسبی برای گذراندن زندگی‌تان نیست.

اگر در رابطه خود راضی نیستید، وقت آن رسیده است که از آن خارج شوید.

6. شهوت عشق را تسخیر می کند

زوج هایی که فقط به خاطر نیاز جنسی با هم هستند، رابطه خود را به راحتی نابود می کنند.

براساس مطالعاتی که بر روی 189 دختر و 119 دانشجوی پسر انجام شد تا ارتباط اجتماعی و روانی را درک کند. مشخص شد که 50 درصد از شرکت‌کنندگان احساس می‌کنند که توسط شریک زندگی‌شان فریب خورده‌اند و به دلیل رابطه‌ای که فقط بر اساس رابطه جنسی هدایت می‌شود، و بدون عشق یا وابستگی، احساس تنهایی و ناراحتی روانی می‌کنند.

7. مسائل مربوط به اعتماد

اعتماد، ایمان، صداقت و شفافیت چرخ‌هایی هستند که هر رابطه‌ای را هدایت می‌کنند. شیوانیا می‌گوید: «بسیاری از روابط مدرن به دلیل عدم صداقت یا شفافیت لغو می‌شوند. شما باید سطح اعتماد و شفافیت را در رابطه خود در نظر بگیرید و ببینید آیا شریک زندگی شما، شما را در سبک زندگی خود لحاظ می کند یا خیر. روابطی که هیچ ایمان و اعتمادی در بین طرفین وجود ندارد حتما شکست خواهند خورد، علاوه بر این بازگرداندن نقض اعتماد بسیار دشوار است.

8. برای هم دوستان خوبی نیستید

تشخیص علائم اولیه که یک رابطه دوام نمی آورد می تواند شما را گیج کند. چگونه می دانید که شریک زندگی برای شما مناسب نیست؟ زمانی می توانید شکست یک رابطه را پیش بینی کنید که بین شما رابطه ی دوستانه ای وجود نداشته باشد. روابط زمانی شادتر و رضایت بخش تر است که زوجین بهترین دوستان هم نیز باشند.

اثرات رفاهی ازدواج برای کسانی که همسرشان بهترین دوست آنها نیز هست، تقریبا دو برابر بیشتر است.

9. شریک زندگی شما به شما احترام نمی گذارد

اگر شریک زندگی شما هیچ احترامی برای شما قائل نیست، دیگر نمی توان با او در ارتباط بود. احترام و قدردانی دو محور یک رابطه هستند. فقدان این دو بستری برای سایر مشکلات می شود.

وقتی شریک زندگی تان باعث می شود احساس کنید به اندازه کافی خوب نیستید یا به شما بی احترامی می کند زمان آن رسیده است که به این رابطه پایان دهید.

آخرین باری که شریک زندگی تان از شما خواسته تا تصمیمات مهم را بگیرید چه زمانی بوده است؟ یا برای تلاش شما ارزش قائل شد و سپاسگزاری کرد؟ تقریبا هیچ وقت؟ بی‌توجهی به تلاش‌هایتان، تأیید نکردن نظراتتان، و اظهارات منفی یا تحقیرآمیز در مورد شما، برخی از علائم قرمز در یک رابطه هستند.

10. شریک زندگی شما شما را کنترل می کند

آیا او نظر خود را در مورد انتخاب لباس به شما تحمیل می کند؟ آیا باید قبل از بیرون رفتن با دوستان از او اجازه بگیرید؟ آیا او شما را از خانواده و دوستانتان دور می کند؟ اگر متوجه این علائم در شریک زندگیتان شدید باید آگاه باشید که با یک فرد کنترل‌کننده در رابطه هستید و حتما آن را به عنوان علائم هشدار در نظر بگیرید. چراکه یک شریک کنترلگر برای رشد فردی و روحی شما بسیار مضر است.

حسادت، احساس مالکیت، و رفتار سلطه‌ جویانه و کنترل‌کننده می‌تواند رابطه شما را خفه کند.

11.در رابطه از شما حمایت نمی شود

یک شریک ایده آل کسی است که به رابطه ارزش می بخشد و بهترین ها را در شما به نمایش می گذارد.

آخرین کاری که دوست دارید همسرتان انجام دهد این است که به شما شک کند و روحیه شما را پایین بیاورد. کلمات دلسرد کننده می توانند بیش از آن چیزی که تصورش را بکنید ضرر داشته باشند.

اگر شریک زندگی شما به شما و رویاهای شما اعتقاد ندارد، پس ارزش این را ندارد که وقتتان را صرف ادامه این رابطه کنید.

تشویق یکدیگر به اینکه بهترین نسخه از خود باشند، چیزی است که یک رابطه حمایتی به آن می پردازد. حمایت در یک رابطه خواه عاطفی، اجتماعی، مالی یا معنوی باشد مترادف با رشد است.

اگر در شرف ازدواج هستید خواندن مطالب زیر نیز به شما توصیه می شود.

نکات مهم قبل از ازدواج

مزایای ازدواج

انتظارات سالم در روابط زوجین

نکاتی که اگر با فردی مضطرب قرار می گذارید باید بدانید

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید