6 نکته برای آشنا کردن کودک با موسیقی

6 نکته برای آشنا کردن کودک با موسیقی
در این پست می‌خوانید:

آیا از دوران بارداری برای کودک خود آواز می خواندید؟ یا به تازگی شروع به معرفی موسیقی به کودک خود کرده اید؟ در هر صورت، شما در مسیر درستی هستید چر اکه موسیقی برای رشد مغز کودک شما عالی است. و هنگامی که کودک شما در ساخت موسیقی مشارکت دارد، ارزش آن چند برابر می شود.

در ادامه به چند راهکار برای علاقمند کردن کودکان به موسیقی اشاره می کنیم.

  • 1. موسیقی ای را که دوست دارید پخش کنید. وقتی موسیقی را پخش می کنید که واقعاً دوست دارید، تمایل بیشتری به آواز خواندن خواهید داشت که برای کوچولوی شما جذاب تر خواهد بود. ممکن است تصور کنید که موسیقی کلاسیک تنها راه است، اما اینطور نیست. نوزادان در مورد موسیقی حساس نیستند و این ادعا که گوش دادن به موسیقی کلاسیک باعث باهوش‌تر شدن نوزادان می‌شود، رد شده است. بنابراین آهنگ های مختلف و مناسب از کلاسیک و جاز گرفته تا راک و پاپ را بنوازید و برخی از آهنگ های مورد علاقه خود را نیز اجرا کنید.
  • 2. صداها را با حرکت مطابقت دهید. همانطور که برای کودک خود آواز می خوانید یا به موسیقی گوش می دهید، مقداری حرکت نیز به آن وارد کنید. کودک خود را بلند کنید و در اطراف آشپزخانه برقصید، در مهد کودک به سرعت بپرید، در بیرون حرکت کنید و با ریتم آن حرکت کنید. حتی می توانید به آرامی دست های کودک خود را به هم بزنید و دست ها و پاهای او را همراه با موسیقی حرکت دهید. و اگر آهنگ‌ها کلماتی مانند بالا، پایین، داخل، خارج، بزرگ یا کوچک را ذکر می‌کنند یا یک عمل را توصیف می‌کنند به کودک خود کمک کنید از حرکات دست و بازو برای انجام این کارها استفاده کند.
  • 3. با کودکتان به کلاس موسیقی بروید. حتما به دنبال کلاسی باشید که مناسب کودک و پر حرکت باشد. همراه با سایر والدین و نوزادان، شما و فرزند کوچکتان این شانس را خواهید داشت که صداها و سازهای مختلف را کشف کنید. یادگیری در مورد موسیقی رشد اجتماعی، زبانی و حرکتی کودک شما را تقویت می کند، خلاقیت را جرقه می زند، اعتماد به نفس را افزایش می دهد. حتی پس از پایان کلاس، به انجام فعالیت هایی که یاد گرفتید با کودک خود ادامه دهید و با بزرگتر شدن فرزندتان، آنها را تقویت کنید.
  • 4. در خانه موسیقی بسازید. برخی از بهترین آلات موسیقی ممکن است در کابینت آشپزخانه شما پنهان شده باشند. قدرت قابلمه ها، تابه ها و قاشق های چوبی را دست کم نگیرید. همچنین می توانید ظروف پلاستیکی را با حبوبات خشک پر کنید تا شیکر ایجاد کنید و همچنین می توانید از جغجغه و زنگوله نیز استفاده کنید. خانواده را جمع کنید و بنوازید!
  • 5. موسیقی را در فعالیت های روزانه قرار دهید. لازم نیست زمان خاصی از روز را برای تمرکز بر موسیقی اختصاص دهید. در عوض، آن را بخشی از فعالیت های روزمره قرار دهید. برای زمان حمام و لباس پوشیدن، هنگام شیر دادن به کودک و تعویض پوشک، آواز بخوانید و سوار شدن در صندلی ماشین را نیز به یک تجربه موسیقی تبدیل کنید.
  • 6.اجراهای زنده را پیدا کنید. رفتن به جایی با کودک برای گوش دادن به موسیقی می تواند یک راه سرگرم کننده و آسان برای بیرون رفتن از خانه باشد و کودک شما را با بسیاری از صداها، محیط ها و موقعیت های اجتماعی جدید آشنا می کند. با موسیقی زنده در کتابخانه محلی، کتابفروشی‌ها، کافی‌شاپ‌ها، جشنواره‌های محله در فضای باز، و کنسرت‌های خانوادگی تابستانی، آرام شروع کنید. اگر شما و کودکتان از این اجراها لذت می‌برید در مسیر درستی قرار دارید.

گوش دادن و ساختن موسیقی با کودک شما می تواند باعث رشد مغز شود و در زندگی کودک شما بسیار ارزشمند باشد. از این شش پیشنهاد برای معرفی زود هنگام موسیقی استفاده کنید و از چند آهنگ با هم لذت ببرید.

اگر علاقمند به موسیقی و تاثیرات آن هستید مقالات زیر را از دست ندهید.

موسیقی و یادگیری: آیا موسیقی شما را باهوش تر می کند؟

فواید موسیقی در رشد کودک

کودکان و موسیقی

فواید مطالعه با موسیقی

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید